مسافر غریب

اینجا زمین است مردمانش رسم عجیبی دارند اینجا وقتی گم می شوی به جای اینکه دنبالت بگردند فراموشت می کنند .

اینجا زمین است مردمانش رسم عجیبی دارند اینجا وقتی گم می شوی به جای اینکه دنبالت بگردند فراموشت می کنند .

من نشانی از تو ندارم،اما نشانی‌ام را
برای تو می‌نویسم در عصرهای انتظار،
به حوالی بی کسی قدم بگذار!
خیابان غربت را پیدا کن،
وارد کوچه پس کوچه‌های تنهایی شو!
کلبه‌ی غریبی‌ام راپیدا کن،
کنار بید مجنون خزان زده و کنار مرداب آرزوهای رنگی‌‌ام،
در کلبه را باز کن و به سراغ بغض خیس پنجره برو!
حریر غمش ‌را کنار بزن! مرا خواهی دید با بغضی کویری که غرق انتظار است،
پشت دیوار دردهایم نشسته‌ام...
"به اندازه تمام انتظارها بی‌قرارت هستم.
اینجا زمین است مردمانش رسم عجیبی دارند اینجا وقتی گم می شوی به جای اینکه دنبالت بگردند فراموشت می کنند .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

عطر یادت ای عزیزم

به نام تنهای تنهاییها

 

هر وقت تبسم نگاهی رادیدی و لبخند گلی را فهمید ی؛

 

تنهائی مسافری را دید ی؛ غروب انسان پاکی را فهمیدی...

 

به یادش گریه کن ...

 

اشکی که برای تنهایی مسافری یا تبسم نگاهی یا لبخند گلی

 

یا غروب انسان پاکی می ریزی ...؛

 

                                 ...جاودانه خواهد بود

 

بیائید به حرمت قلب های پاک گل های یاس و مریم ؛

 

                                    به حرمت آهوان بی گناه؛

 

همیشه از آزار دادن و شکستن قلب های خسته ی دیگران

 

پرهیز کنیم ؛ به احترام انسان بودن همیشه طبیعت را با همه

 

 موجوداتش دوست بداریم.

 

حتی اگر یکی از این موجودات؛ پلنگ وحشی ای باشد که هر

 

 روز قلب کوچک آهویی را از سینه جدا نموده و جسم بی

 

 روح آن را با روح های پاک آهوان گذشته پیوند دهد.

 

باید بدانیم که دو خصوصیت در دل طبیعت نهفته است که

 

 یکی بر وفق مراد انسان و دیگری بر خلاف  خواسته انسان

 

می باشد.

کسی را می بینی که با آتش بازی می کند و کسی را می

 

 بینی که در آتش می سوزد...

 

اما نمی دانی که آتش بازی جرات می خواهد و در آتش

 

سوختن دل می خواهد؛ دل...

 

کوه ؛ پناهگاه خوبیست برای انسان و پرتگاه بلندیست برای

 

پرواز روح انسان از سینه ی او...

 

آب روزی ما را از تشنگی نجات می دهد و یک روز زندگی

 

 ما را با خود می برد...

 

و امان از روزی که حتی آب هم تو را بشکند...

 

وای بر روزی که پناهگاهی جز کوه نداشته باشی و در آتش

 

بسوزی و کسی نباشد تا آبی بر آتش درونت بریزد و

 

دردهای زخمی  وکهنه ات را التیامی  بخشد.

 

امان از روزی که غربت با تمام وجود خودش را به آدمی

 

 هدیه کند و رخنه کند در جان؛ روح ، هستی و حتی امید روزگارانت...

 

وای بر شکسته بالی که بخواهد پر پروازی باشد برای

 

ناامیدی گریزان از کوچه های خیس و شرجی.

 

وای بر دستان سردی که روزگار گرمائی برای آن  نگذاشته

 

و چشمان مهربانی که با تلنگری می شکنند تا غربت فرو

 

خورده شان را با بغض سنگین سکوت هم آغوش کنند...

 

وای بر آدمی که می فهمد و می فهمد...؛

 

 

تا انعکاس احساس پرواز می کندو تا تلنگر اقاقی، امید در

 

 جان و دلش رخنه می کند؛ تا بهار می ماند و با پاییز نفس

 

 می کشد و شب و روزهایش زمستانی اند، بی انتها...

 

آری همه چیز خوب است اما بد هم هست ؛ خوبها که بد اند و

 

 بدها که بدتر.

 

اما ای کاش همیشه فرصت این را داشتیم که همدیگر را درک

 

 کنیم و هر روز که می گذرد به زندگی با نگاهی تازه نظر

 

 بیندازیم.

خوبها را بفهمیم و بدها را به دست فراموشی بسپاریم؛ به امید

 

 اینکه آهوی وحشی؛ وحشت وحشی رخنه کرده در جانش

 

 را به باد دهد، تا لب چشمه برود و هرگز تشنه بر نگردد...

 

...و اشکی را که جاودانه مانده برایش؛ ماندگار کند

 

       ماندگاری ای که خیال خواب پروانه هم به آن نرسد....

  • ۸۴/۰۹/۰۷
  • مسافر غریب

نظرات  (۱۶)

سلام .
امیدوارم خوب باشید .
من علیرضا هستم و از وبلاگ شما دیدن کردم خیلی خوب و با حال بود من هم یک وب لاگ دارم ولی به با حاحالی تو نمی رسه بیا بهمن هم یاد بده
من منتظرت هستم بای
  • مدیر وبلاگ
  • لطفا آدرس وبلاگتونو یادتون نره
    منتظرم
    مرسی باشه حتما ادم کن باهم اشنا شیم
    دوست عزیز سلام :

    متن پر احساس زیبایی نوشتید .

    از خواندنش لذت بردم .

    از حضورتان در وبلاگ پاشا سپاسگزارم .

    شاد و موفق باشید.
    خوبه
    shoma ham khaste nabashin
    ma khaste nemishim choon lezat mibarim
    khoshhhal shodaim az lotfetoon
    ya hagh
  • شبنم - خراباتی5
  • سلام
    شما به من سر زده بودید
    اما نمی شناسمتون
    خیلی تاسف می خورم که اینقدر دیر با این صفحه آشنا شدم
    ولی اینو بگم من غریبه بهتون افتخار می کنم اگه قشقایی هستید
    قدر خونی که توی رگهاتون جاریه را بدانید
    موفق باشید خان زاده
    خدانگهدار
    زیبا ترین اشعار از حس و روح ادمی که لذت شعور دیدنش سرشار از التماس قطره در ابعاد زندگیش موج میزند زنده باشید مسافر نازنین
  • مدیریت وبلاگ
  • شبنم مهربان
    از شما و همه دوستان عزیزم از جمله سعید عزیزم متشکرم
    لطف بفرمایید با ایمیل من که در وبلاگ موجود می باشد تماس حاصل فرمایید
    محتاج شما دوستان خوب هستیم
    مسافر
  • فریبا شش بلوکی
  • سلام
    ممنونم از حضور سبز و نظر لطفت
    خیلی خوب بود پستت
    ..
    من هم 5 مجموعه شعر دارم که در حال حاضر 2 تا شونو به چاپ رسوندم
    و در وبلاگم از اشعار منتشر شده ام می ذاردم
    از اشنایی با وبلاگت خوشحالم
    بازم میام به دیدنت
  • فریبا شش بلوکی
  • سلام
    ..
    من 36 ساله هستم
    متولد تهرانم
    ساکن مهرشهر کرجم
    4 تا فرزند دارم
    2 تا دختر
    2 تا هم پسر
    20 سالگی ازدوج کردم
    دیپلم تجربی دارم
    خانه دارم
    ..
    اینم ایدی منه
    dastegoleyas
    امیدوارم یه مختصری با من اشنا شده باشید البته کلی مطلب تو وبلاگم تو پستی که مصاحبه ام رو با هفته نامه پیام گذاشتم هم گفتم
    شاد باشی و موفق و ممنونم
  • مدیر وبلاگ
  • دوستان عزیز
    نظر همه شما برای ما محترم است
    همین انتقادهاست که انسان را می سازد و به سوی قله های سعادت و خوشبختی سوق می دهد
    همه تان را دوست دارم موفق باشید
    مسافر
  • شبنم خراباتی 5
  • سلام خسته نباشید

    ایمیل شما را پیدا نکردم
    موفق باشید
    عشق، عشق می آفریند
    عشق زندگی می بخشد
    زندگی رنج به همراه دارد
    رنج دلشوره می آفریند
    دلشوره جرأت می بخشد
    جرأت ، اعتماد به همراه دارد
    اعتماد امید می آفریند
    امید زندگی می بخشد
    زندگی عشق می آفریند
    عشق ، عشق می آفریند
    شما ادم با احساسی هستید
    اگر به من سر بزنید بر من منت گذاشته اید
    دوست عزیز من شما را به ساخت یک وبلاگ با امکانات نسل جدید دعوت میکنم

    - 100 مگابایت فضای رایگان
    - سئوی قوی برای جذب بازدیدکننده
    - طرز کار اسان و بدون نیاز به دانش قبلی
    - پوسته های حرفه ای و جذاب
    و ....
    سلام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی