مسافر غریب

اینجا زمین است مردمانش رسم عجیبی دارند اینجا وقتی گم می شوی به جای اینکه دنبالت بگردند فراموشت می کنند .

اینجا زمین است مردمانش رسم عجیبی دارند اینجا وقتی گم می شوی به جای اینکه دنبالت بگردند فراموشت می کنند .

من نشانی از تو ندارم،اما نشانی‌ام را
برای تو می‌نویسم در عصرهای انتظار،
به حوالی بی کسی قدم بگذار!
خیابان غربت را پیدا کن،
وارد کوچه پس کوچه‌های تنهایی شو!
کلبه‌ی غریبی‌ام راپیدا کن،
کنار بید مجنون خزان زده و کنار مرداب آرزوهای رنگی‌‌ام،
در کلبه را باز کن و به سراغ بغض خیس پنجره برو!
حریر غمش ‌را کنار بزن! مرا خواهی دید با بغضی کویری که غرق انتظار است،
پشت دیوار دردهایم نشسته‌ام...
"به اندازه تمام انتظارها بی‌قرارت هستم.
اینجا زمین است مردمانش رسم عجیبی دارند اینجا وقتی گم می شوی به جای اینکه دنبالت بگردند فراموشت می کنند .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

شعر مسافر

مسافر

 

لحظه ها را چون مسافر باتو می مانم

 

                           لحظه های عمر را تا آخر باتو می مانم

 

توا زمن گریزان اما چه حاصل

 

                               منم که تادم آخر   باتو  می مانم

 

تو که دیوانه کردن شد خیالت

 

                               منم که دیوانه وار با تو می مانم

 

تو که عاشق شدی بر مال دنیا

 

                           منِ بی بضاعت حاتم وارباتو می مانم

 

تو که لحظه ها را از من گرفتی

 

                           منم که ثانیه های انتظار با تو می مانم

 

تو نخواستی که من باشم کنارت

 

                              یک عمر مجنون وار با تو می مانم

 

تو که بر من جفا کردی همیشه

 

                        منم که یک عمر وفادار با تو می مانم

 

اگر عاشق شدی از من بریدی

 

                        بیا که روزهای دشوار با تو می مانم

 

اگر رفتی که دل عاشق نباشد

 

                      منم که تا قیامت هوادار با تو می مانم

 

چه راحت دل بریدی و گذشتی

 

                            تو رفتی و امیدوار با تو می مانم

 

تو که با رفتنت سوزاندی دل را

 

                                                    با دل سوخته و خاکسار با تو می مانم

 

تو را با دل چه سودایی بود آخر

 

                         من گم گشته یوسف وار با تو می مانم

  • ۸۴/۱۰/۱۷
  • مسافر غریب

نظرات  (۷)

سلام خان زاده
اول تشکر می کنم از اینکه به من سر زدین
دوم اینکه خوبین
سوم اینکه خیلی عالی قلم می زنید
من لذت می برم از خوندن مطلب شما
آرزومنده آرزوهای خانزاده ناشناس: شبنم
دوست نازنین مسافر خوب همسفر زیبایی ها این پست زیبایت ارام و بسیار با احساس بود سپاس که در برکه زیبایت گلی چیدم
سلام
جالبه.موفق باشید
یاعلی
سلام مرسی از محبت شما . شرمنده ام کردید . امیدوارم لایق محبت های شما باشم . من به روز هستم حتما باز هم به من سر بزنید . در ضمن وبلاگ و شعرتون حرف نداشت . نمره بیست کلاس برای شما
غریبی بودم و گم کرده راهی
مرا با خود به هر سویی کشاندند
شنیدم بارها از رهگذاران
که زیر لب مرا دیوانه خواندند
مپرسید ، ای سبکباران مپرسید
که این دیوانه ی از خود بدر کیست ؟
چه گویم ؟ از که گویم ؟ با که گویم ؟
که این دیوانه را از خود خبر نیست
به آن لب تشنه می مانم که ناگاه
به دریایی در افتد بی کرانه
لبی از قطره آبی ،‌ تر کرده
خورد از موج وحشی تازیانه
مپرسید ، ای سبکباران مپرسید
مرا با عشق او تنها گذارید
غریق لطف آن دریا نگاهم
مرا تنها به این دریا سپارید
*فریدون مشیری*
تو که دیوانه کردن شد خیالت



منم که دیوانه وار با تو می مانم



تو که عاشق شدی بر مال دنیا



منِ بی بضاعت حاتم وارباتو می مانم
شعر جالبی است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی