مسافر غریب

اینجا زمین است مردمانش رسم عجیبی دارند اینجا وقتی گم می شوی به جای اینکه دنبالت بگردند فراموشت می کنند .

اینجا زمین است مردمانش رسم عجیبی دارند اینجا وقتی گم می شوی به جای اینکه دنبالت بگردند فراموشت می کنند .

من نشانی از تو ندارم،اما نشانی‌ام را
برای تو می‌نویسم در عصرهای انتظار،
به حوالی بی کسی قدم بگذار!
خیابان غربت را پیدا کن،
وارد کوچه پس کوچه‌های تنهایی شو!
کلبه‌ی غریبی‌ام راپیدا کن،
کنار بید مجنون خزان زده و کنار مرداب آرزوهای رنگی‌‌ام،
در کلبه را باز کن و به سراغ بغض خیس پنجره برو!
حریر غمش ‌را کنار بزن! مرا خواهی دید با بغضی کویری که غرق انتظار است،
پشت دیوار دردهایم نشسته‌ام...
"به اندازه تمام انتظارها بی‌قرارت هستم.
اینجا زمین است مردمانش رسم عجیبی دارند اینجا وقتی گم می شوی به جای اینکه دنبالت بگردند فراموشت می کنند .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

نامه دختر سروش به وی

به نام خدا

به بوی مژده وصل تو تا سحر شب دوش          به راه باد نهادم چراغ روشن چشم

سلام پدر! امشب، در شب تولدم، برایت می­نویسم . می­نویسم تا تبریکت را پاسخ گویم و بگویم همه دعایت، همه آرزوهای رنگینت و همه کلام شُکربارت را به گوش جان می­شنوم و می­دانم عطر ایمانی که در اتاقم پیچیده، نکهتی از کوی توست که در شب تولدم برایم هدیه فرستادی. امشب عکس نمی­گیرم، قاب که از روی تو تهی شود، تصنعی نفس­بُر است. امشب تو نیستی که با حرارتی پدرانه بگویی چگونه سال­ها در پی هم گذشتند و بیست و یکمین بهارت رسید!

امشب تو نیستی که برایم از کلام دلگشایت، باده­ای بنوشانی؛ ولی می­دانم آنسو ترک­ها، پشت دیوارهای تودرتو، در پس دلهره لرزان سنگ و آجر و پشت درهایی که با دم مسیحایی­ات به خود می­لرزند، برایم دعای خیر می­کنی، برایم از خدا می­خواهی که ایمان و خداترسی جانمایه اراده­ام باشد و دخترت و همه فرزندان دیارت، ایمان و شرافت و وطنشان را عزیزتر از جانشان بدانند. سال را بی تو تحویل کردم، نوروز را بی تو آغاز و سپری کردم و شب تولدم را بدون حضور گیرایت به سر می­کنم، اما استقامتی را که از پشت دیوار برایم فرستاده­ای بزرگ­ترین هدیه تولدم می­دانم و پاس می­دارم نبودن سبزت را که به من می­آموزد زندگی آزمایش ظریفی است که سربلندی در آن، بهایی دارد که باید پرداخت. قصد کرده بودم قبل از رسیدن شب تولدم دستانت را در دست بفشارم و ایمان و عشق و استقامتت را زینت جان کنم اما گویی فراموش کرده بودم گاهی آنقدر دیوارها بدرنگند، آن قدر خشت­هایی که با تلاشی بی­ثمر می­گویند تو در بند هستی، بی­عاطفه­اند که بزرگانی چون تو که ردایی به بلندای ایمان و انسانیت به تن دارند­، محبوسند.

تواینجایی، لبخندت روبه­رویم نشسته، جریان زلال نگاهت از وجودم زنگار زدوده است و اعتقاد راسِخت ظلم را به زانو افکنده است.

پدر! امشب  برایم دعا کن که دعایت افتخار جانم و کلامت سبزینه وجودم است ....

  • ۸۹/۰۱/۲۵
  • مسافر غریب

نظرات  (۲۴)

مرسی.
سایت عاشقانه ای دارید البته نه عشق زمینی و این واسه من خیلی ارزش داره.
salam mosafer zaman
جالب بود
سلام دوست خوبم
آپپم خوشحال میشم یه سری به من بزنی.
موفق باشی
  • ...بهاار...(قلب)
  • .سلام سلام
    ...........@@@
    ............@@@@@@@@@
    ...............@@@@@@@@@
    ....................................@@
    ....................@@
    ....................@@@
    ....................@@@
    ....................@@@
    ....................@@@
    ....................@@@
    ......................@@
    ..................................................
    @@@...............................@@@
    @@@................................@@@
    @@@@@@@@@@@@@@@@@
    ...@@@@@@@@@@@@@@

    ..................@@...@@
    ..................@@...@@
    ......................@@
    ......................@@
    ............................
    ...............@@@@
    .............@@.......@
    ................@@@@@@
    ............................@@
    ............................@@
    ............................@@
    ............................@@
    ............................@@
    ............................@@
    ............................@@
    ..............................@
    منتظرتممممممممممممممممممممممم
    بهاری و پایدار باشی
    سلام گلم خوبی؟

    پستت عالی بودو دوست داشتنی
    .•*.
    .•*..*•.
    .•*..*•. .•.
    .•*..*•. .•*..*•.
    .•*..*•. .•*..*•. .•*.
    .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•.
    .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*
    .•*..•*..*•. .•*..*•. .•*..*•..•*..•.
    .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*. .
    .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .
    -´´´´#####´´´´´´####.•*..*•. .•*..*•.
    ´´########´´#######.•*..*•. .•*..*•.
    ´############´´´´###.•*..*•. .•*..*•.
    #############´´´´´###.•*..*•. .•*..*•.
    ###############´´###..•*..*•. .•*..*•.
    ############### ´###..•*..*•. .•*..*•..
    ´##################.`.•*..*•. .•*..*•.
    ´´´###############..•*..*•. .•*..*•.
    ´´´´´############.*.•*..*•. .•*..*•.
    ´´´´´´´#########.`.•*..*•. .•*..*•.
    ´´´´´´´´´######..•*..*•. .•*..*•.
    ´´´´´´´´´´´###..•*..*•. .•*..*•.•
    .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•.
    .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*.
    .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•.
    .•*..*•. .•*..*.•*.*
    .•*..*•. .•*..*•.
    .•*..*•. .•*..
    .•*..*•. .



    منتظر حضور گرمتم
  • محمد رضا جعفریان
  • با سلام
    خسته نباشید
    وبلاگ زیبایی داری به وبلاگ من بیا و خوشحالم کن
    سلام دوست عزیز!
    وب جالب و زیبایی داری.
    به خلوت تنهایی من بیا و از حضور گرمت واسم نشونی به یادگار بذار .
    شاد باش و دیگران را شاد کن.
    سلام تولدت مبارککککککککککک
    انشا’ اله زنده صد و بیست ساله باشی اون هم با دعای خیر پدر و مادر
    روحت پدرت شاد مطئمن باش پدر و مادر همیشه بچه هاشون رو دعا می کنند. دعای خیر اونها چراغ راهت باشه



    مدیر وبلاگ:
    دوست گرامی شما مطلبو درست بخونید و درست نظر بدهید .
    متشکریم
    به امید آزادی تمام آزادی خواههان این دیار شب زده.......
    وطنم , ایرانم , آنروز مبارک بادم که تو آبادی و من آزادم ..

    با این یکی هم خیلی حال کردم :من دغدغه دارم که این روزها در سرزمینی زندگی میکنم که در آن دویدن سهم کسانی است که نمی رسند و رسیدن حق کسانی که نمیدوند.

    مرسی.
    منتظر حضور سبزت هستم
    سلام
    سایه به سایه تو می دوم...
    بامن همراه باش درشعری پرازسایه وروشنی وگربه...
    منتظرم
    تولدتون مبارک اما منظورتون از تند رفتن من چیه؟
    در مورد سیاست زیاد نمیدونم، ولی درد نبودن پدر رو سالهای خیلی دور کشیدم و می دونم چه حسی داره...

    موفق باشید دوست من.
    فقط 13 نفر جا مونده
    زود باش ثبت نام کن
    درآمد هفتگی داره
    http://www.daramadzaei.com/?ads=219
  • روش جدید ارسال کامنت گروهی
  • سریعترین روش ارسال کامنت به وبلاگها(تحت وب).

    به جای اینکه وقت خود را با نرم‌افزارهای ارسال نظر، تلف کنید از سایت زیر استفاده کنید و در هر دقیقه به بیش از 30 وبلاگ (به روز شده در لحظه ارسال) کامنت ارسال نمایید.

    ارسال به وبلاگهای :
    1. بلاگفا
    2. میهن بلاگ
    3. بلاگ اسکای

    جهت ثبت نام به وب سایت زیر مراجعه نموده و به صورت رایگان تست نمایید.


    آدرس جدید با سرعت بالاتر:
    http://comment.x10.bz
    سلام عزیزم خوبی؟
    وب زیبایی داری خیلی قشنگه.به منم سربزن اگه مایل بودی لینکم کن به اسم هیچکس تنهایی ام را حس نکرد وبگو من با چه اسمی لینکت کنم؟زود بیا دیر میشه هاااا منتظرتم
  • پسری با یک پا و یک چشم
  • سلام.مسافر
    چه اسم قشنگی!!!!!!!!!!!!!!!!!
    سلام دوست من
    احساسی که توی نوشته ات موج میزنه خیلی پاکه وقشنگه
    وب زیبایی داری تبریک میگم
    خوشحال میش م بهم سر بزنی
    به امیددیدار
  • علی شماعی زاده
  • سلام
    اپ شدم بیا منتظرم
    سلام.ببخشید من نیستم این دورورا.وبت خیلی باحاله.فعلا
    ...تو در بند هستی، بی­عاطفه­اند که بزرگانی چون تو که ردایی به بلندای ایمان و انسانیت به تن دارند­، محبوسند...
    ولی فکر کنم یه 10.15 سال پیش ردا ایمانش موند زیر پاش -از بس که بلند بود!-وبا کله اومد پایین!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی